شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

پایان نزاع ایلان ماسک با خبرنگاران | ۵۷ درصد از کاربران برخلاف عمل توییتر رای دادند

۴ بازديد

به دنبال انتقادات جهانی به تعلیق حساب کاربری چند خبرنگار آمریکایی و برگزاری یک همه‌پرسی در توییتر، «ایلان ماسک»‌ در نهایت اعلام کرد که حساب خبرنگاران تعلیق‌شده را بازمی‌گرداند.

به گزارش همشهری آنلاین، «ایلان ماسک»‌ روز پنجشنبه حساب توییتر گروهی از خبرنگاران حوزه فناوری در رسانه‌هایی همچون «سی ان ان»‌،‌ «واشنگتن پست»‌ و «نیویورک‌تایمز» را تعلیق کرد. به گفته «ماسک»‌ این گروه از خبرنگاران مقررات جدید توییتر درباره حفظ اطلاعات موقعیت مکانی را نقض کرده بودند.

با این حال «ماسک» پس از نتیجه همه‌پرسی که در توییتر برگزار کرده بود، حساب این خبرنگاران را به حالت اولیه بازگرداند. حدود ۳.۷ میلیون نفر در این همه‌پرسی دو گزینه‌ای شرکت کردند و ۵۷ درصد از کاربران به رفع سریع تعلیق حساب این خبرنگاران رای دادند. «ماسک»‌ به دنبال این رای‌گیری با انتشار توییتی نوشت که تعلیق حساب افرادی که موقعیت مکانی او را منتشر کرده بودند را هم‌اکنون لغو می‌کند.

مقالات بیشتر:بهترین روانشناس سعادت آباد

پاسخ وزیر ارشاد درباره احتمال ممنوع‌الکاری افراد فعال در حوادث اخیر | آخرین جزئیات درباره حل مشکل هنرمندان بازداشت شده

دیکتاتوری در توییتر | بستن حساب مخالفان همه را نگران کرده است

تعلیق حساب این خبرنگاران درحالی لغو شد که «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد پیش‌تر اعلام کرده بود که سازمان ملل از تعلیق حساب خبرنگاران برجسته سازمان‌های خبری که درباره «ایلان ماسک»‌ و کمپانی او مطالبی را منتشر کرده بودند، بسیار ناخرسند است.

«دوجاریک»‌ با اشاره به این نکته که صدای اصحاب رسانه نباید در پلتفرمی خاموش شود که مدعی آزادی بیان است،‌ بیان کرد: «در چنین مقطعی که خبرنگاران سراسر جهان با سانسور،‌ تهدید و حتی مسائل ناخوشایندتر مواجه هستند،‌ این اقدم (توییتر) پیامد خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.»

دولت آلمان نیز در واکنش به اقدام اخیر «توییتر» اعلام کرد که آزادی رسانه نباید با تصمیمات ناگهانی خاموش و روشن شود و دولت بریتانیا نیز نسبت به تعلیق حساب این خبرنگاران ابراز نگرانی کرد. سخنگوی رسمی «ریشی سوناک»، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که شرکت‌های فناوری باید بین حفاظت از کاربرانشان و حفظ آزادی بیان تعادل ایجاد کنند.

پایان نزاع  ایلان ماسک با خبرنگاران |  ۵۷ درصد از کاربران برخلاف عمل توییتر رای دادند

معاون کمیسیون اروپا نیز به نمایندگی از اتحادیه اروپا نیز با انتشار توئیتی در واکنش به تعلیق حساب این خبرنگاران نوشت: «خبر تعلیق خودسرانه خبرنگاران در توییتر نگران‌کننده است.»‌

روز گذشته توییتر به طور ناگهانی حساب کاربری بیش از شش نفر از روزنامه‌نگاران ایالات متحده آمریکا را تعلیق کرد. این تعلیق، که بدون هشدار قبلی اواخر روز پنجشنبه اتفاق افتاد، در حالی صورت گرفت که ماسک این خبرنگاران را به نقض یکی از مقررات جدید توییتر متهم کرده است که یک روز پیش از تعلیق خبرنگاران معرفی شده بود و کاربران را از افشای موقعیت مکانی مردم باز می‌دارد.

این گروه از خبرنگاران اخیرا مطالبی را درباره تعلیق حساب توییتری منتشر کرده بودند که اطلاعاتی را درباره حرکت جت خصوصی «ماسک» منتشر کرده بودند. این حساب توییتر درحالی توسط «ماسک»‌ تعلیق شده بود که اطلاعاتی در آن به اشتراک گذاشته شده بود که عموم مردم می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. در مقالات خبری که خبرنگاران منتشر کرده بودند نیز اطلاعاتی درباره موقعیت مکانی کنونی یا موقعیت مکانی هیچ‌یک از اعضای خانواده «ماسک»‌ منتشر نشده بود.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ترحیم غرب تهران

۰ ۰

ادعای کاخ سفید: روسیه به ایران جنگنده پیشرفته می‌دهد

۴ بازديد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد مسکو پیشنهاد ارائه تسلیحات نظامی و جنگنده به ایران را داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید جمعه (نهم دسامبر) بار دیگر در ادامه سیاست فضاسازی ایالات متحده علیه روابط روسیه و جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که مسکو پیشنهاد ارائه تسلیحات نظامی و جنگنده به ایران را داده است.

به گزارش شبکه سی.بی.اس، کربی با استناد به ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که روسیه به ایران «سطح بی‌سابقه‌ای از پشتیبانی نظامی و فنی را ارائه می‌دهد که روابط آن‌ها را به یک مشارکت دفاعی تمام عیار تبدیل می‌کند».

مقالات بیشتر:روانشناس مرزداران

در ماه‌های اخیر مقام‌های آمریکایی بارها از تریبون‌های مختلف با اتهام‌زنی تلاش کردند علیه روابط روسیه و ایران فضاسازی کنند.

کربی در ادامه با تکرار ادعاهای استفاده مسکو از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین گفت که «روسیه و ایران در حال بررسی راه‌‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای جنگ اوکراین هستند و این در حالی است که روسیه استفاده از جنگنده سوخو ۳۵ (Su-۳۵) را به خلبان‌های ایرانی آموزش می‌دهد و احتمالاً جمهوری اسلامی ایران در سال جاری میلادی این جنگنده را دریافت خواهد کرد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: «این جنگنده‌ها به طرز چشمگیری (قدرت) نیروی هوایی ایران را در مقایسه با همسایگان منطقه‌ای خود افزایش خواهد داد».

کربی در ادامه مدعی شد که انتقال تسلیحات در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و ایالات متحده «از ابزارهایی که در اختیار دارد برای افشا و مختل کردن این فعالیت‌ها استفاده خواهد کرد».

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین ادعا کرد که دولت آمریکا بر این باور است که جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی مسئله ارائه صدها موشک بالستیک به روسیه است اما با این حال اذعان کرد که آمریکا «نقطه‌نظر کاملی از تفکر ایران درباره دلیل انجام نشدن این توافق ندارد».

از طرف دیگر، «لیندا توماس گرینفلید» نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز جمعه شب بار دیگر بدون اشاره به حجم سلاح‌هایی که واشنگتن در اختیار اوکراین قرار داده، ادعا کرد: «روسیه به استفاده از پهپادهای ایرانی علیه غیرنظامیان اوکراینی ادامه می‌دهد».

ادعاهای مقام‌های آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل روز گذشته (جمعه) بار دیگر ادعاهای غرب درباره عرضه سلاح‌های ایران به روسیه گفت: «مجتمع صنعتی نظامی روسیه می‌تواند به خوبی کار کند و به کمک کسی نیاز ندارد اما صنعت نظامی اوکراین  اساساً وجود ندارد و صنایع و شرکت‌های غربی به آن کمک می‌کنند».

کاخ سفید همچنین مدعی است که روسیه برای تأمین ذخایر توپخانه‌ای خود به دنبال دریافت کمک از کره شمالی است که پیونگ‌یانگ این ادعاها را رد کرده است.

 

دولت بایدن با تکرار ادعاهای کمک نظامی جمهور اسلامی به روسیه تلاش کرده تا بهانه‌ای جدید برای تحریم‌های ضد ایرانی خود پیدا کند و در همین راستا اخیراً تحریم‌هایی را علیه شرکت‌ها و نهادهای ایرانی که آمریکا مدعی است در انتقال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین مشارکت دارند، اعمال کرده است.

مقالات دیگر:تشریفات مجالس غرب تهران

۰ ۰

میوه‌ای که مصرف آن کاهش وزن و فشار خون را در پی دارد

۴ بازديد

نتایج تحقیقات نشان داد توت سفید که گیاهی دارویی محسوب می‌شود، ممکن است کاهش وزن را افزایش و فشار خون و کلسترول بد را کاهش دهد.

میوه‌ای که مصرف آن کاهش وزن و فشار خون را در پی دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از هلث، ترکیب طبیعی به نام «روتین» موجود در توت می‌تواند چربی قهوه‌ای را در بدن فعال نماید تا به سوزاندن کالری کمک کند. چربی قهوه‌ای معمولا با هوای سرد فعال می‌شود اما روتین نیز می‌تواند آن را فعال کند. وظیفه چربی قهوه‌ای که گاهی به عنوان «چربی خوب» نیز شناخته می‌شود، تبدیل غذا به گرماست. بنابراین مصرف توت ممکن است به افراد کمک کند کالری بیشتری بسوزانند.

مقالات بیشتر:روانشناس سعادت آباد

یکی دیگر از فواید روتین این است که به تعادل گلوکز خون کمک می‌کند. همچنین می‌توان برگ‌های توت را(چه قرمز و چه سفید) به‌ صورت خشک برای نوشیدن دمنوش آن خریداری کرد.

از طرف دیگر میوه توت را می‌توان به رژیم غذایی اضافه کرد. دوزهایی که روی انسان آزمایش شده، از یک گرم تا سه گرم پودر برگ توت به صورت مصرف روزانه برای حدود یک ماه بود.

برای این مطالعه، دانشمندان یک میلیگرم روتین به آب آشامیدنی موش‌های چاق اضافه کردند. نتایج نشان داد روتین چربی قهوه‌ای را فعال و به موش‌ها کمک می‌کند کالری بیشتری بسوزانند و چربی خود را کاهش دهند.

دکتر وان ژو جین، پژوهشگر این تحقیق، گفت: تاثیرات مفید روتین بر بهبود متابولیک از طریق بافت چربی قهوه‌ای، علاقه قابل توجهی را در درمان بالقوه چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مانند دیابت برانگیخته و در راستای این ایده، کشف فعال‌کننده‌های ایمن و موثرتر بافت چربی قهوه‌ای برای مقابله با چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مورد نظر است.

چند مطالعه دیگر نیز فوایدی برای روتین پیدا کرده‌اند؛ نتایج تحقیق دیگری نیز نشان داد توت سفید ممکن است به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند.

افراد شرکت‌کننده در این مطالعه یک گرم پودر برگ توت را سه بار در روز به مدت یک ماه مصرف کردند.

مطالعه دیگری نشان داد که همان دوز باعث افزایش ۱۸ درصدی سطح کلسترول «خوب» و کاهش ۲۳ درصدی سطح کلسترول «بد» شد.

مقالات بیشتر:ظروف کرایه شمال تهران

۰ ۰

اولین مطالب آزمایشی من

۵ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۵ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.